Performance og sikkerhed

1.4 benzin 95 hk

Benzin

95

MAKS. YDELSE

HK (KW) VED OMDR./MIN.

95 (70) @ 6.000

127

MAKS. DREJNINGSMOMENT

NM VED OMDR./MIN.

127 @4.500

185

TOPFART

(km/t)

12,1

ACCELERATION (sek.)

0/100 km/t

13,3

FORBRUG

(km/t) WLTP

169

CO2-EMISSIONER

(g/km)

Miljønorm

Euro 6D-temp
6-trins manuel gearkasse

1.4 T-JET benzin 120 hk

120

MAKS. YDELSE

HK (KW) VED OMDR./MIN.

120 (88) @ 5.000

215

MAKS. DREJNINGSMOMENT

NM VED OMDR./MIN.

215 @ 2.500

200

TOPFART

(km/t)

10,1

ACCELERATION (sek.)

0/100 km/t

13,0

FORBRUG

(km/l) WLTP

171

CO2-EMISSIONER

(g/km)

Miljønorm

Euro 6d-Temp
Fås med 6-trins manuel gearkasse

1.3 Multijet diesel 95 hk

 

95

MAKS. YDELSE

KW (HK) VED OMDR./MIN.

95 (70) @ 3.750

200

MAKS. DREJNINGSMOMENT

NM VED OMDR./MIN.

200 @ 1.500

181

TOPFART

(km/t)

12,5

ACCELERATION (sek.)

0/100 km/t

21,7

FORBRUG

(km/l) WLTP

120

CO2-EMISSIONER

(g/km)

Miljønorm

Euro 6d-temp
Fås med 5-trins manuel gearkasse

Forbrugs- og emissionstal er beregnet efter WLTP-metoden for kombineret kørsel på biler med standardudstyr. De CO2- og brændstofforbrugsværdier, der er opnået i henhold til gældende lovgivning, angives, så det er muligt at sammenligne køretøjsdata. Homologeringsværdierne for CO2 og brændstofforbrug afspejler måske ikke de faktiske værdier for CO2 og brændstofforbrug, der afhænger af mange faktorer, for eksempel, men ikke begrænset til, kørestil, ruten, vejr- og vejforhold samt køretøjets stand, brug og ekstraudstyr, som alt sammen kan ændre forbrug, emissionstal, pris og ejerafgift.
Der tages forbehold for ændringer som følge af statens reguleringer af registreringsafgiften. Den angivne værdi for CO2 og brændstofforbrug refererer til de udgaver af bilen med de højeste og laveste værdier.
Værdierne givet for CO2 og brændstofforbrug er specifikationer er af vejledende art og kan ændres uden varsel for eksempel som følge af ændringer i produktionscyklussen, eller hvis opdaterede værdier bliver tilgængelige for den officielle forhandler i det valgte FCA-netværk. Under alle omstændigheder vil de officielle værdier for CO2 og brændstofforbrug for det køretøj, kunden har købt, blive leveret med de dokumenter, der ledsager køretøjet.

1.6 MultiJet ECO II diesel 120 hk Start&Stop

Diesel

120

MAKS. YDELSE

HK (KW) VED OMDR./MIN.

120 (88) @ 3.750

320

MAKS. DREJNINGSMOMENT

NM VED OMDR./MIN.

320 @ 1.750

200

TOPFART

(km/t)

9,8

ACCELERATION (sek.)

0/100 km/t

18,2

FORBRUG

(km/t) WLTP

142

CO2-EMISSIONER

(g/km)

Miljønorm

Euro 6D-temp
6-trins manuel gearkasse

1.6 MultiJet ECO II diesel 120 hk Start&Stop – DCT

MultiJet-motoren er i hjertet af Tipo-serien og kombinerer sprudlende ydelse med lavt brændstofforbrug under alle forhold.
Det innovative MultiJet II-system styrer op til 8 indsprøjtninger pr. cyklus og optimerer forbrændingen ved hjælp af stadigt mere avancerede teknologier såsom IRS (Injection Rate Shaping), der kan forbedre forbrændingsprocessen og samtidig eliminere støj og reducere emissioner.
Den innovative DCT-gearkasse med dobbelt kobling sikrer et stabilt drejningsmoment og trækkraft uden effekttab under gearskift.

120

MAKS. YDELSE

HK (KW) VED OMDR./MIN.

120 (88) @ 3.750

320

MAKS. DREJNINGSMOMENT

NM VED OMDR./MIN.

320 @ 1.750

200

TOPFART

(km/t)

9,8

ACCELERATION (sek.)

0/100 km/t

17,2

FORBRUG

(km/l) WLTP

149

CO2-EMISSIONER

(g/km)

Miljønorm

Euro 6d-Temp
6-trins automatisk gearkasse med dobbeltkobling

Enkelhed og ro i sindet: Fiat Tipo Station Wagon er som standard udstyret med nogle af de mest avancerede sikkerhedssystemer.
6 airbags og ESC med Hill Holder, og den har komplette blokeringsfri bremser (ABS) med elektronisk fordeling af bremsekraft (EBD), tågeforlygter med kurvefunktion (standard fra easy) og dæktrykmålingssystem (TPMS)

Fiat Tipo-stationcar – Sikkerhed

Fiat Tipo Station Wagon er udstyret med 6 airbags (front, side og rude), så du får maksimal beskyttelse, uanset hvor du kører hen.

Fiat Tipo-stationcar – Airbags

Maksimal aktiv sikkerhed og perfekt kontrol i nødmanøvrer eller på glatte overflader takket være det sofistikerede ESC-stabilitetskontrolsystem. Systemet omfatter skridsikringsstyring og styring af drejningsmoment modstand (ASR/MSR), prædiktiv bremseforstærkning (PBA), stabilitetskontrol (TSC), Hill Holder (HSA), rulledæmpning (ERM) og trækkraftkontrolsystem (TCS)

Fiat Tipo-stationcar – auto-ESC

Tipo Station Wagon leveres med automatisk nødbremse, som er bilens radarsystem, der registrerer potentielle kollisioner og aktiverer bremsesystemet herefter.

Fuld bremsekontrol, auto 5-dørs Fiat Tipo

Frontradarsystemet (standard på lounge, dog ikke 1.4 95 hk) i Tipo-stationcar registrerer afstanden til bilen foran og kan korrigere den, hvis den er for lille.

Adaptiv fartpilot, auto 5-dørs Fiat Tipo

Indstil den ønskede tophastighed, hvorefter din Tipo- Station Wagon holder sig under denne hastighed hele vejen til din destination.

Fartbegrænser, auto 5-dørs Fiat Tipo

Uanset din hastighed bruger systemet til skridsikringsstyring (ASR) bremserne og motorstyringen til at optimere trækkraften i Fiat Tipo Station Wagon, selv på glatte veje.

ASR-auto, Fiat Tipo-stationcar

Med Hill Holder får du en hjælpende hånd ved starter på bakke ved at holde bremsen nede i ca. 2 sekunder, så du kan begynde at køre på en skråning uden at skulle fumle med håndbremsen.

Hill Holder, Fiat Tipo-stationcar

Takket være en omfattende brug af stål med høj styrke og strukturelle klæbemidler har Fiat Tipo Station Wagon et stift letvægtschassis i ét. Det samlede resultat er lavere vægt, førsteklasses køreegenskaber og imponerende styrke ved eventuel kollision.

Fiat Tipo-stationcar – Chassis

Med det uafhængige McPherson-ophæng foran og forbundne hjul med lateral dynamisk kontrol bagtil har Fiat Tipo Station Wagon et pålideligt, let og effektivt ophængssystem.
Frekvensafhængige støddæmpere bortfiltrerer belastninger mere effektivt og reducerer karrosserikrængninger ved sving.

Fiat Tipo-stationcar – McPherson-ophæng

Selv de snævreste manøvrer i en Tipo Station Wagon udføres let takket være den rekordlille vendediameter på mindre end 11 meter.

Fiat Tipo-stationcar – Vendediameter