Performance og sikkerhed
1.4 95 hk
Benzin
MAKS. YDELSE
HK (KW) VED OMDR./MIN.
95 (70) @ 6.000
MAKS. DREJNINGSMOMENT
NM VED OMDR./MIN.
127 @4.500
TOPFART
(km/t)
ACCELERATION (sek.)
0/100 km/t
FORBRUG
(km/l) WLTP
CO2-EMISSIONER
(g/km)
Miljønorm
Euro 6D-tempForbrugs- og emissionstal er beregnet efter WLTP-metoden for kombineret kørsel på biler med standardudstyr. De CO2- og brændstofforbrugsværdier, der er opnået i henhold til gældende lovgivning, angives, så det er muligt at sammenligne køretøjsdata. Homologeringsværdierne for CO2 og brændstofforbrug afspejler måske ikke de faktiske værdier for CO2 og brændstofforbrug, der afhænger af mange faktorer, for eksempel, men ikke begrænset til, kørestil, ruten, vejr- og vejforhold samt køretøjets stand, brug og ekstraudstyr, som alt sammen kan ændre forbrug, emissionstal, pris og ejerafgift.
Der tages forbehold for ændringer som følge af statens reguleringer af registreringsafgiften. Den angivne værdi for CO2 og brændstofforbrug refererer til de udgaver af bilen med de højeste og laveste værdier.
Værdierne givet for CO2 og brændstofforbrug er specifikationer er af vejledende art og kan ændres uden varsel for eksempel som følge af ændringer i produktionscyklussen, eller hvis opdaterede værdier bliver tilgængelige for den officielle forhandler i det valgte FCA-netværk. Under alle omstændigheder vil de officielle værdier for CO2 og brændstofforbrug for det køretøj, kunden har købt, blive leveret med de dokumenter, der ledsager køretøjet.
1.4 T-JET benzin 120 hk
Benzin
MAKS. YDELSE
HK (KW) VED OMDR./MIN.
120(88) @ 5.000
MAKS. DREJNINGSMOMENT
NM VED OMDR./MIN.
215 @ 2.500
TOPFART
(km/t)
ACCELERATION (sek.)
0/100 km/t
FORBRUG
(km/l) WLTP
CO2-EMISSIONER
(g/km)
Miljønorm
Euro 6D-tempForbrugs- og emissionstal er beregnet efter WLTP-metoden for kombineret kørsel på biler med standardudstyr. De CO2- og brændstofforbrugsværdier, der er opnået i henhold til gældende lovgivning, angives, så det er muligt at sammenligne køretøjsdata. Homologeringsværdierne for CO2 og brændstofforbrug afspejler måske ikke de faktiske værdier for CO2 og brændstofforbrug, der afhænger af mange faktorer, for eksempel, men ikke begrænset til, kørestil, ruten, vejr- og vejforhold samt køretøjets stand, brug og ekstraudstyr, som alt sammen kan ændre forbrug, emissionstal, pris og ejerafgift.
Der tages forbehold for ændringer som følge af statens reguleringer af registreringsafgiften. Den angivne værdi for CO2 og brændstofforbrug refererer til de udgaver af bilen med de højeste og laveste værdier.
Værdierne givet for CO2 og brændstofforbrug er specifikationer er af vejledende art og kan ændres uden varsel for eksempel som følge af ændringer i produktionscyklussen, eller hvis opdaterede værdier bliver tilgængelige for den officielle forhandler i det valgte FCA-netværk. Under alle omstændigheder vil de officielle værdier for CO2 og brændstofforbrug for det køretøj, kunden har købt, blive leveret med de dokumenter, der ledsager køretøjet.
1.3 Multijet diesel 95 hk
MAKS. YDELSE
KW (HK) VED OMDR./MIN.
95 (70) @ 3.750
MAKS. DREJNINGSMOMENT
NM VED OMDR./MIN.
200 @ 1.500
TOPFART
(km/t)
ACCELERATION (sek.)
0/100 km/t
FORBRUG
(km/l) WLTP
CO2-EMISSIONER
(g/km)
Miljønorm
Euro 6d-tempForbrugs- og emissionstal er beregnet efter WLTP-metoden for kombineret kørsel på biler med standardudstyr. De CO2- og brændstofforbrugsværdier, der er opnået i henhold til gældende lovgivning, angives, så det er muligt at sammenligne køretøjsdata. Homologeringsværdierne for CO2 og brændstofforbrug afspejler måske ikke de faktiske værdier for CO2 og brændstofforbrug, der afhænger af mange faktorer, for eksempel, men ikke begrænset til, kørestil, ruten, vejr- og vejforhold samt køretøjets stand, brug og ekstraudstyr, som alt sammen kan ændre forbrug, emissionstal, pris og ejerafgift.
Der tages forbehold for ændringer som følge af statens reguleringer af registreringsafgiften. Den angivne værdi for CO2 og brændstofforbrug refererer til de udgaver af bilen med de højeste og laveste værdier.
Værdierne givet for CO2 og brændstofforbrug er specifikationer er af vejledende art og kan ændres uden varsel for eksempel som følge af ændringer i produktionscyklussen, eller hvis opdaterede værdier bliver tilgængelige for den officielle forhandler i det valgte FCA-netværk. Under alle omstændigheder vil de officielle værdier for CO2 og brændstofforbrug for det køretøj, kunden har købt, blive leveret med de dokumenter, der ledsager køretøjet.
1.6 MultiJet ECO II diesel 120 hk Start&Stop
Motoren er i hjertet af Tipo-serien og kombinerer sprudlende ydelse med lavt brændstofforbrug under alle forhold.
Det innovative system styrer op til 8 indsprøjtninger pr. cyklus og optimerer forbrændingen ved hjælp af stadigt mere avancerede teknologier såsom IRS (Injection Rate Shaping), der kan forbedre forbrændingsprocessen og samtidig eliminere støj og reducere emissioner.
MAKS. YDELSE
KW (HK) VED OMDR./MIN.
120 (88) @ 3.750
MAKS. DREJNINGSMOMENT
NM VED OMDR./MIN.
320 @ 1.750
TOPFART
(km/t)
ACCELERATION (sek.)
0/100 km/t
FORBRUG
(km/l) WLTP
CO2-EMISSIONER
(g/km)
Miljønorm
Euro 6d-TempForbrugs- og emissionstal er beregnet efter WLTP-metoden for kombineret kørsel på biler med standardudstyr. De CO2- og brændstofforbrugsværdier, der er opnået i henhold til gældende lovgivning, angives, så det er muligt at sammenligne køretøjsdata. Homologeringsværdierne for CO2 og brændstofforbrug afspejler måske ikke de faktiske værdier for CO2 og brændstofforbrug, der afhænger af mange faktorer, for eksempel, men ikke begrænset til, kørestil, ruten, vejr- og vejforhold samt køretøjets stand, brug og ekstraudstyr, som alt sammen kan ændre forbrug, emissionstal, pris og ejerafgift.
Der tages forbehold for ændringer som følge af statens reguleringer af registreringsafgiften. Den angivne værdi for CO2 og brændstofforbrug refererer til de udgaver af bilen med de højeste og laveste værdier.
Værdierne givet for CO2 og brændstofforbrug er specifikationer er af vejledende art og kan ændres uden varsel for eksempel som følge af ændringer i produktionscyklussen, eller hvis opdaterede værdier bliver tilgængelige for den officielle forhandler i det valgte FCA-netværk. Under alle omstændigheder vil de officielle værdier for CO2 og brændstofforbrug for det køretøj, kunden har købt, blive leveret med de dokumenter, der ledsager køretøjet.
1.6 MultiJet ECO II diesel 120 hk Start&Stop – DCT
MultiJet-motoren er i hjertet af Tipo-serien og kombinerer sprudlende ydelse med lavt brændstofforbrug under alle forhold.
Det innovative MultiJet II-system styrer op til 8 indsprøjtninger pr. cyklus og optimerer forbrændingen ved hjælp af stadigt mere avancerede teknologier såsom IRS (Injection Rate Shaping), der kan forbedre forbrændingsprocessen og samtidig eliminere støj og reducere emissioner.
Den innovative DCT-gearkasse med dobbelt kobling sikrer et stabilt drejningsmoment og trækkraft uden effekttab under gearskift.
MAKS. YDELSE
HK (KW) VED OMDR./MIN.
120 (88) @ 3.750
MAKS. DREJNINGSMOMENT
NM VED OMDR./MIN.
320 @ 1.750
TOPFART
(km/t)
ACCELERATION (sek.)
0/100 km/t
FORBRUG
(km/l) WLTP
CO2-EMISSIONER
(g/km)
Miljønorm
Euro 6d-TempForbrugs- og emissionstal er beregnet efter WLTP-metoden for kombineret kørsel på biler med standardudstyr. De CO2- og brændstofforbrugsværdier, der er opnået i henhold til gældende lovgivning, angives, så det er muligt at sammenligne køretøjsdata. Homologeringsværdierne for CO2 og brændstofforbrug afspejler måske ikke de faktiske værdier for CO2 og brændstofforbrug, der afhænger af mange faktorer, for eksempel, men ikke begrænset til, kørestil, ruten, vejr- og vejforhold samt køretøjets stand, brug og ekstraudstyr, som alt sammen kan ændre forbrug, emissionstal, pris og ejerafgift.
Der tages forbehold for ændringer som følge af statens reguleringer af registreringsafgiften. Den angivne værdi for CO2 og brændstofforbrug refererer til de udgaver af bilen med de højeste og laveste værdier.
Værdierne givet for CO2 og brændstofforbrug er specifikationer er af vejledende art og kan ændres uden varsel for eksempel som følge af ændringer i produktionscyklussen, eller hvis opdaterede værdier bliver tilgængelige for den officielle forhandler i det valgte FCA-netværk. Under alle omstændigheder vil de officielle værdier for CO2 og brændstofforbrug for det køretøj, kunden har købt, blive leveret med de dokumenter, der ledsager køretøjet.
Enkelhed og ro i sindet: Tipo er som standard udstyret med nogle af de mest avancerede sikkerhedssystemer. Samt 6 airbags og ESC med Hill Holder, og den har komplette blokeringsfri bremser (ABS) med elektronisk fordeling af bremsekraft (EBD), og dæktrykmålingssystem (TPMS).
Tipo er udstyret med 6 airbags (front, side og rude), så du får maksimal beskyttelse, uanset hvor du tager hen.
Maksimal aktiv sikkerhed og perfekt kontrol over nødmanøvrer eller på glatte overflader takket være det sofistikerede ESC-stabilitetskontrolsystem. Systemet omfatter skridsikringsstyring og styring af drejningsmomentmodstand (ASR/MSR), prædikativ bremseforstærkning (PBA), stabilitetskontrol (TSC), Hill Holder (HSA), rulledæmpning (ERM) og trækkraftkontrolsystem (TCS).
Tipo er udstyret med automatisk nødbremse, som er bilens radarsystem, der registrerer potentielle kollisioner og aktiverer bremsesystemet herefter
Adaptiv fartpilot (standard i Lounge undtaget på 1.4 95 hk) bliver styret af et frontradarsystem der registrerer afstanden til bilen foran og kan korrigere den, hvis den er for lille.
Med fartbegrænser som standard er det muligt at indstille den ønskede tophastighed, hvorefter din Tipo holder sig under hastigheden hele vejen til din destination.
Uanset din hastighed bruger Tipo skridsikringsstyring (ASR), bremserne og motorstyringen til at optimere trækkraften så du har kontrol over bilen, selv på glatte veje.
Med Hill Holder får du hjælp ved starter på bakke. Ved at holde bremsen nede i ca. 2 sekunder, så du kan begynde at køre på en skråning uden at skulle fumle med håndbremsen.
Takket være en omfattende brug af stål med høj styrke og strukturelle klæbemidler har Tipo et stift letvægtschassis i ét. Det samlede resultat er lavere vægt, førsteklasses køreegenskaber og imponerende styrke ved kollision.
Med det uafhængige McPherson-ophæng foran og forbundne hjul med lateral dynamisk kontrol bagtil har Tipo et pålideligt, let og effektivt ophæng.
Frekvensafhængige støddæmpere fjerner belastninger mere effektivt og reducerer karrosserikrængninger ved sving.
Selv de snævreste manøvrer i Tipo 5-dørs udføres let takket være den minimale vendediameter på mindre end 11 meter.
1.4 95 hk
Benzin
MAKS. YDELSE
HK (KW) VED OMDR./MIN.
95 (70) @ 6.000
MAKS. DREJNINGSMOMENT
NM VED OMDR./MIN.
127 @4.500
TOPFART
(km/t)
ACCELERATION (sek.)
0/100 km/t
FORBRUG
(km/l) WLTP
CO2-EMISSIONER
(g/km)
Miljønorm
Euro 6D-tempForbrugs- og emissionstal er beregnet efter WLTP-metoden for kombineret kørsel på biler med standardudstyr. De CO2- og brændstofforbrugsværdier, der er opnået i henhold til gældende lovgivning, angives, så det er muligt at sammenligne køretøjsdata. Homologeringsværdierne for CO2 og brændstofforbrug afspejler måske ikke de faktiske værdier for CO2 og brændstofforbrug, der afhænger af mange faktorer, for eksempel, men ikke begrænset til, kørestil, ruten, vejr- og vejforhold samt køretøjets stand, brug og ekstraudstyr, som alt sammen kan ændre forbrug, emissionstal, pris og ejerafgift.
Der tages forbehold for ændringer som følge af statens reguleringer af registreringsafgiften. Den angivne værdi for CO2 og brændstofforbrug refererer til de udgaver af bilen med de højeste og laveste værdier.
Værdierne givet for CO2 og brændstofforbrug er specifikationer er af vejledende art og kan ændres uden varsel for eksempel som følge af ændringer i produktionscyklussen, eller hvis opdaterede værdier bliver tilgængelige for den officielle forhandler i det valgte FCA-netværk. Under alle omstændigheder vil de officielle værdier for CO2 og brændstofforbrug for det køretøj, kunden har købt, blive leveret med de dokumenter, der ledsager køretøjet.
1.4 T-JET benzin 120 hk
Benzin
MAKS. YDELSE
HK (KW) VED OMDR./MIN.
120(88) @ 5.000
MAKS. DREJNINGSMOMENT
NM VED OMDR./MIN.
215 @ 2.500
TOPFART
(km/t)
ACCELERATION (sek.)
0/100 km/t
FORBRUG
(km/l) WLTP
CO2-EMISSIONER
(g/km)
Miljønorm
Euro 6D-tempForbrugs- og emissionstal er beregnet efter WLTP-metoden for kombineret kørsel på biler med standardudstyr. De CO2- og brændstofforbrugsværdier, der er opnået i henhold til gældende lovgivning, angives, så det er muligt at sammenligne køretøjsdata. Homologeringsværdierne for CO2 og brændstofforbrug afspejler måske ikke de faktiske værdier for CO2 og brændstofforbrug, der afhænger af mange faktorer, for eksempel, men ikke begrænset til, kørestil, ruten, vejr- og vejforhold samt køretøjets stand, brug og ekstraudstyr, som alt sammen kan ændre forbrug, emissionstal, pris og ejerafgift.
Der tages forbehold for ændringer som følge af statens reguleringer af registreringsafgiften. Den angivne værdi for CO2 og brændstofforbrug refererer til de udgaver af bilen med de højeste og laveste værdier.
Værdierne givet for CO2 og brændstofforbrug er specifikationer er af vejledende art og kan ændres uden varsel for eksempel som følge af ændringer i produktionscyklussen, eller hvis opdaterede værdier bliver tilgængelige for den officielle forhandler i det valgte FCA-netværk. Under alle omstændigheder vil de officielle værdier for CO2 og brændstofforbrug for det køretøj, kunden har købt, blive leveret med de dokumenter, der ledsager køretøjet.
1.3 Multijet diesel 95 hk
MAKS. YDELSE
KW (HK) VED OMDR./MIN.
95 (70) @ 3.750
MAKS. DREJNINGSMOMENT
NM VED OMDR./MIN.
200 @ 1.500
TOPFART
(km/t)
ACCELERATION (sek.)
0/100 km/t
FORBRUG
(km/l) WLTP
CO2-EMISSIONER
(g/km)
Miljønorm
Euro 6d-tempForbrugs- og emissionstal er beregnet efter WLTP-metoden for kombineret kørsel på biler med standardudstyr. De CO2- og brændstofforbrugsværdier, der er opnået i henhold til gældende lovgivning, angives, så det er muligt at sammenligne køretøjsdata. Homologeringsværdierne for CO2 og brændstofforbrug afspejler måske ikke de faktiske værdier for CO2 og brændstofforbrug, der afhænger af mange faktorer, for eksempel, men ikke begrænset til, kørestil, ruten, vejr- og vejforhold samt køretøjets stand, brug og ekstraudstyr, som alt sammen kan ændre forbrug, emissionstal, pris og ejerafgift.
Der tages forbehold for ændringer som følge af statens reguleringer af registreringsafgiften. Den angivne værdi for CO2 og brændstofforbrug refererer til de udgaver af bilen med de højeste og laveste værdier.
Værdierne givet for CO2 og brændstofforbrug er specifikationer er af vejledende art og kan ændres uden varsel for eksempel som følge af ændringer i produktionscyklussen, eller hvis opdaterede værdier bliver tilgængelige for den officielle forhandler i det valgte FCA-netværk. Under alle omstændigheder vil de officielle værdier for CO2 og brændstofforbrug for det køretøj, kunden har købt, blive leveret med de dokumenter, der ledsager køretøjet.
1.6 MultiJet ECO II diesel 120 hk Start&Stop
Motoren er i hjertet af Tipo-serien og kombinerer sprudlende ydelse med lavt brændstofforbrug under alle forhold.
Det innovative system styrer op til 8 indsprøjtninger pr. cyklus og optimerer forbrændingen ved hjælp af stadigt mere avancerede teknologier såsom IRS (Injection Rate Shaping), der kan forbedre forbrændingsprocessen og samtidig eliminere støj og reducere emissioner.
MAKS. YDELSE
KW (HK) VED OMDR./MIN.
120 (88) @ 3.750
MAKS. DREJNINGSMOMENT
NM VED OMDR./MIN.
320 @ 1.750
TOPFART
(km/t)
ACCELERATION (sek.)
0/100 km/t
FORBRUG
(km/l) WLTP
CO2-EMISSIONER
(g/km)
Miljønorm
Euro 6d-TempForbrugs- og emissionstal er beregnet efter WLTP-metoden for kombineret kørsel på biler med standardudstyr. De CO2- og brændstofforbrugsværdier, der er opnået i henhold til gældende lovgivning, angives, så det er muligt at sammenligne køretøjsdata. Homologeringsværdierne for CO2 og brændstofforbrug afspejler måske ikke de faktiske værdier for CO2 og brændstofforbrug, der afhænger af mange faktorer, for eksempel, men ikke begrænset til, kørestil, ruten, vejr- og vejforhold samt køretøjets stand, brug og ekstraudstyr, som alt sammen kan ændre forbrug, emissionstal, pris og ejerafgift.
Der tages forbehold for ændringer som følge af statens reguleringer af registreringsafgiften. Den angivne værdi for CO2 og brændstofforbrug refererer til de udgaver af bilen med de højeste og laveste værdier.
Værdierne givet for CO2 og brændstofforbrug er specifikationer er af vejledende art og kan ændres uden varsel for eksempel som følge af ændringer i produktionscyklussen, eller hvis opdaterede værdier bliver tilgængelige for den officielle forhandler i det valgte FCA-netværk. Under alle omstændigheder vil de officielle værdier for CO2 og brændstofforbrug for det køretøj, kunden har købt, blive leveret med de dokumenter, der ledsager køretøjet.
1.6 MultiJet ECO II diesel 120 hk Start&Stop – DCT
MultiJet-motoren er i hjertet af Tipo-serien og kombinerer sprudlende ydelse med lavt brændstofforbrug under alle forhold.
Det innovative MultiJet II-system styrer op til 8 indsprøjtninger pr. cyklus og optimerer forbrændingen ved hjælp af stadigt mere avancerede teknologier såsom IRS (Injection Rate Shaping), der kan forbedre forbrændingsprocessen og samtidig eliminere støj og reducere emissioner.
Den innovative DCT-gearkasse med dobbelt kobling sikrer et stabilt drejningsmoment og trækkraft uden effekttab under gearskift.
MAKS. YDELSE
HK (KW) VED OMDR./MIN.
120 (88) @ 3.750
MAKS. DREJNINGSMOMENT
NM VED OMDR./MIN.
320 @ 1.750
TOPFART
(km/t)
ACCELERATION (sek.)
0/100 km/t
FORBRUG
(km/l) WLTP
CO2-EMISSIONER
(g/km)
Miljønorm
Euro 6d-TempForbrugs- og emissionstal er beregnet efter WLTP-metoden for kombineret kørsel på biler med standardudstyr. De CO2- og brændstofforbrugsværdier, der er opnået i henhold til gældende lovgivning, angives, så det er muligt at sammenligne køretøjsdata. Homologeringsværdierne for CO2 og brændstofforbrug afspejler måske ikke de faktiske værdier for CO2 og brændstofforbrug, der afhænger af mange faktorer, for eksempel, men ikke begrænset til, kørestil, ruten, vejr- og vejforhold samt køretøjets stand, brug og ekstraudstyr, som alt sammen kan ændre forbrug, emissionstal, pris og ejerafgift.
Der tages forbehold for ændringer som følge af statens reguleringer af registreringsafgiften. Den angivne værdi for CO2 og brændstofforbrug refererer til de udgaver af bilen med de højeste og laveste værdier.
Værdierne givet for CO2 og brændstofforbrug er specifikationer er af vejledende art og kan ændres uden varsel for eksempel som følge af ændringer i produktionscyklussen, eller hvis opdaterede værdier bliver tilgængelige for den officielle forhandler i det valgte FCA-netværk. Under alle omstændigheder vil de officielle værdier for CO2 og brændstofforbrug for det køretøj, kunden har købt, blive leveret med de dokumenter, der ledsager køretøjet.
Enkelhed og ro i sindet: Tipo er som standard udstyret med nogle af de mest avancerede sikkerhedssystemer. Samt 6 airbags og ESC med Hill Holder, og den har komplette blokeringsfri bremser (ABS) med elektronisk fordeling af bremsekraft (EBD), og dæktrykmålingssystem (TPMS).
Tipo er udstyret med 6 airbags (front, side og rude), så du får maksimal beskyttelse, uanset hvor du tager hen.
Maksimal aktiv sikkerhed og perfekt kontrol over nødmanøvrer eller på glatte overflader takket være det sofistikerede ESC-stabilitetskontrolsystem. Systemet omfatter skridsikringsstyring og styring af drejningsmomentmodstand (ASR/MSR), prædikativ bremseforstærkning (PBA), stabilitetskontrol (TSC), Hill Holder (HSA), rulledæmpning (ERM) og trækkraftkontrolsystem (TCS).
Tipo er udstyret med automatisk nødbremse, som er bilens radarsystem, der registrerer potentielle kollisioner og aktiverer bremsesystemet herefter
Adaptiv fartpilot (standard i Lounge undtaget på 1.4 95 hk) bliver styret af et frontradarsystem der registrerer afstanden til bilen foran og kan korrigere den, hvis den er for lille.
Med fartbegrænser som standard er det muligt at indstille den ønskede tophastighed, hvorefter din Tipo holder sig under hastigheden hele vejen til din destination.
Uanset din hastighed bruger Tipo skridsikringsstyring (ASR), bremserne og motorstyringen til at optimere trækkraften så du har kontrol over bilen, selv på glatte veje.
Med Hill Holder får du hjælp ved starter på bakke. Ved at holde bremsen nede i ca. 2 sekunder, så du kan begynde at køre på en skråning uden at skulle fumle med håndbremsen.
Takket være en omfattende brug af stål med høj styrke og strukturelle klæbemidler har Tipo et stift letvægtschassis i ét. Det samlede resultat er lavere vægt, førsteklasses køreegenskaber og imponerende styrke ved kollision.
Med det uafhængige McPherson-ophæng foran og forbundne hjul med lateral dynamisk kontrol bagtil har Tipo et pålideligt, let og effektivt ophæng.
Frekvensafhængige støddæmpere fjerner belastninger mere effektivt og reducerer karrosserikrængninger ved sving.
Selv de snævreste manøvrer i Tipo 5-dørs udføres let takket være den minimale vendediameter på mindre end 11 meter.