Performance og sikkerhed

1.4 95 hk

Benzin

95

MAKS. YDELSE

HK (KW) VED OMDR./MIN.

95 (70) @ 6.000

127

MAKS. DREJNINGSMOMENT

NM VED OMDR./MIN.

127 @4.500

185

TOPFART

(km/t)

12,1

ACCELERATION (sek.)

0/100 km/t

13,3

FORBRUG

(km/l) WLTP

169

CO2-EMISSIONER

(g/km)

Miljønorm

Euro 6D-temp
6-trins manuel gearkasse

Forbrugs- og emissionstal er beregnet efter WLTP-metoden for kombineret kørsel på biler med standardudstyr. De CO2- og brændstofforbrugsværdier, der er opnået i henhold til gældende lovgivning, angives, så det er muligt at sammenligne køretøjsdata. Homologeringsværdierne for CO2 og brændstofforbrug afspejler måske ikke de faktiske værdier for CO2 og brændstofforbrug, der afhænger af mange faktorer, for eksempel, men ikke begrænset til, kørestil, ruten, vejr- og vejforhold samt køretøjets stand, brug og ekstraudstyr, som alt sammen kan ændre forbrug, emissionstal, pris og ejerafgift.
Der tages forbehold for ændringer som følge af statens reguleringer af registreringsafgiften. Den angivne værdi for CO2 og brændstofforbrug refererer til de udgaver af bilen med de højeste og laveste værdier.
Værdierne givet for CO2 og brændstofforbrug er specifikationer er af vejledende art og kan ændres uden varsel for eksempel som følge af ændringer i produktionscyklussen, eller hvis opdaterede værdier bliver tilgængelige for den officielle forhandler i det valgte FCA-netværk. Under alle omstændigheder vil de officielle værdier for CO2 og brændstofforbrug for det køretøj, kunden har købt, blive leveret med de dokumenter, der ledsager køretøjet.

1.4 T-JET benzin 120 hk

Benzin

120

MAKS. YDELSE

HK (KW) VED OMDR./MIN.

120(88) @ 5.000

215

MAKS. DREJNINGSMOMENT

NM VED OMDR./MIN.

215 @ 2.500

200

TOPFART

(km/t)

9,9

ACCELERATION (sek.)

0/100 km/t

13,2

FORBRUG

(km/l) WLTP

169

CO2-EMISSIONER

(g/km)

Miljønorm

Euro 6D-temp
6-trins manuel gearkasse

Forbrugs- og emissionstal er beregnet efter WLTP-metoden for kombineret kørsel på biler med standardudstyr. De CO2- og brændstofforbrugsværdier, der er opnået i henhold til gældende lovgivning, angives, så det er muligt at sammenligne køretøjsdata. Homologeringsværdierne for CO2 og brændstofforbrug afspejler måske ikke de faktiske værdier for CO2 og brændstofforbrug, der afhænger af mange faktorer, for eksempel, men ikke begrænset til, kørestil, ruten, vejr- og vejforhold samt køretøjets stand, brug og ekstraudstyr, som alt sammen kan ændre forbrug, emissionstal, pris og ejerafgift.
Der tages forbehold for ændringer som følge af statens reguleringer af registreringsafgiften. Den angivne værdi for CO2 og brændstofforbrug refererer til de udgaver af bilen med de højeste og laveste værdier.
Værdierne givet for CO2 og brændstofforbrug er specifikationer er af vejledende art og kan ændres uden varsel for eksempel som følge af ændringer i produktionscyklussen, eller hvis opdaterede værdier bliver tilgængelige for den officielle forhandler i det valgte FCA-netværk. Under alle omstændigheder vil de officielle værdier for CO2 og brændstofforbrug for det køretøj, kunden har købt, blive leveret med de dokumenter, der ledsager køretøjet.

1.3 Multijet diesel 95 hk

 

95

MAKS. YDELSE

KW (HK) VED OMDR./MIN.

95 (70) @ 3.750

200

MAKS. DREJNINGSMOMENT

NM VED OMDR./MIN.

200 @ 1.500

181

TOPFART

(km/t)

12,5

ACCELERATION (sek.)

0/100 km/t

21,7

FORBRUG

(km/l) WLTP

120

CO2-EMISSIONER

(g/km)

Miljønorm

Euro 6d-temp
Fås med 5-trins manuel gearkasse

Forbrugs- og emissionstal er beregnet efter WLTP-metoden for kombineret kørsel på biler med standardudstyr. De CO2- og brændstofforbrugsværdier, der er opnået i henhold til gældende lovgivning, angives, så det er muligt at sammenligne køretøjsdata. Homologeringsværdierne for CO2 og brændstofforbrug afspejler måske ikke de faktiske værdier for CO2 og brændstofforbrug, der afhænger af mange faktorer, for eksempel, men ikke begrænset til, kørestil, ruten, vejr- og vejforhold samt køretøjets stand, brug og ekstraudstyr, som alt sammen kan ændre forbrug, emissionstal, pris og ejerafgift.
Der tages forbehold for ændringer som følge af statens reguleringer af registreringsafgiften. Den angivne værdi for CO2 og brændstofforbrug refererer til de udgaver af bilen med de højeste og laveste værdier.
Værdierne givet for CO2 og brændstofforbrug er specifikationer er af vejledende art og kan ændres uden varsel for eksempel som følge af ændringer i produktionscyklussen, eller hvis opdaterede værdier bliver tilgængelige for den officielle forhandler i det valgte FCA-netværk. Under alle omstændigheder vil de officielle værdier for CO2 og brændstofforbrug for det køretøj, kunden har købt, blive leveret med de dokumenter, der ledsager køretøjet.

1.6 MultiJet ECO II diesel 120 hk Start&Stop

Motoren er i hjertet af Tipo-serien og kombinerer sprudlende ydelse med lavt brændstofforbrug under alle forhold.
Det innovative system styrer op til 8 indsprøjtninger pr. cyklus og optimerer forbrændingen ved hjælp af stadigt mere avancerede teknologier såsom IRS (Injection Rate Shaping), der kan forbedre forbrændingsprocessen og samtidig eliminere støj og reducere emissioner.

120

MAKS. YDELSE

KW (HK) VED OMDR./MIN.

120 (88) @ 3.750

320

MAKS. DREJNINGSMOMENT

NM VED OMDR./MIN.

320 @ 1.750

200

TOPFART

(km/t)

9,8

ACCELERATION (sek.)

0/100 km/t

18,2

FORBRUG

(km/l) WLTP

142

CO2-EMISSIONER

(g/km)

Miljønorm

Euro 6d-Temp
Fås med 6-trins manuel gearkasse

Forbrugs- og emissionstal er beregnet efter WLTP-metoden for kombineret kørsel på biler med standardudstyr. De CO2- og brændstofforbrugsværdier, der er opnået i henhold til gældende lovgivning, angives, så det er muligt at sammenligne køretøjsdata. Homologeringsværdierne for CO2 og brændstofforbrug afspejler måske ikke de faktiske værdier for CO2 og brændstofforbrug, der afhænger af mange faktorer, for eksempel, men ikke begrænset til, kørestil, ruten, vejr- og vejforhold samt køretøjets stand, brug og ekstraudstyr, som alt sammen kan ændre forbrug, emissionstal, pris og ejerafgift.
Der tages forbehold for ændringer som følge af statens reguleringer af registreringsafgiften. Den angivne værdi for CO2 og brændstofforbrug refererer til de udgaver af bilen med de højeste og laveste værdier.
Værdierne givet for CO2 og brændstofforbrug er specifikationer er af vejledende art og kan ændres uden varsel for eksempel som følge af ændringer i produktionscyklussen, eller hvis opdaterede værdier bliver tilgængelige for den officielle forhandler i det valgte FCA-netværk. Under alle omstændigheder vil de officielle værdier for CO2 og brændstofforbrug for det køretøj, kunden har købt, blive leveret med de dokumenter, der ledsager køretøjet.

1.6 MultiJet ECO II diesel 120 hk Start&Stop – DCT

MultiJet-motoren er i hjertet af Tipo-serien og kombinerer sprudlende ydelse med lavt brændstofforbrug under alle forhold.
Det innovative MultiJet II-system styrer op til 8 indsprøjtninger pr. cyklus og optimerer forbrændingen ved hjælp af stadigt mere avancerede teknologier såsom IRS (Injection Rate Shaping), der kan forbedre forbrændingsprocessen og samtidig eliminere støj og reducere emissioner.
Den innovative DCT-gearkasse med dobbelt kobling sikrer et stabilt drejningsmoment og trækkraft uden effekttab under gearskift.

120

MAKS. YDELSE

HK (KW) VED OMDR./MIN.

120 (88) @ 3.750

320

MAKS. DREJNINGSMOMENT

NM VED OMDR./MIN.

320 @ 1.750

200

TOPFART

(km/t)

9,8

ACCELERATION (sek.)

0/100 km/t

17,2

FORBRUG

(km/l) WLTP

149

CO2-EMISSIONER

(g/km)

Miljønorm

Euro 6d-Temp
6-trins automatisk gearkasse med dobbeltkobling

Forbrugs- og emissionstal er beregnet efter WLTP-metoden for kombineret kørsel på biler med standardudstyr. De CO2- og brændstofforbrugsværdier, der er opnået i henhold til gældende lovgivning, angives, så det er muligt at sammenligne køretøjsdata. Homologeringsværdierne for CO2 og brændstofforbrug afspejler måske ikke de faktiske værdier for CO2 og brændstofforbrug, der afhænger af mange faktorer, for eksempel, men ikke begrænset til, kørestil, ruten, vejr- og vejforhold samt køretøjets stand, brug og ekstraudstyr, som alt sammen kan ændre forbrug, emissionstal, pris og ejerafgift.
Der tages forbehold for ændringer som følge af statens reguleringer af registreringsafgiften. Den angivne værdi for CO2 og brændstofforbrug refererer til de udgaver af bilen med de højeste og laveste værdier.
Værdierne givet for CO2 og brændstofforbrug er specifikationer er af vejledende art og kan ændres uden varsel for eksempel som følge af ændringer i produktionscyklussen, eller hvis opdaterede værdier bliver tilgængelige for den officielle forhandler i det valgte FCA-netværk. Under alle omstændigheder vil de officielle værdier for CO2 og brændstofforbrug for det køretøj, kunden har købt, blive leveret med de dokumenter, der ledsager køretøjet.

Enkelhed og ro i sindet: Tipo er som standard udstyret med nogle af de mest avancerede sikkerhedssystemer. Samt 6 airbags og ESC med Hill Holder, og den har komplette blokeringsfri bremser (ABS) med elektronisk fordeling af bremsekraft (EBD), og dæktrykmålingssystem (TPMS).

5-dørs Fiat Tipo – Sikkerhed

Tipo er udstyret med 6 airbags (front, side og rude), så du får maksimal beskyttelse, uanset hvor du tager hen.

airbag Fiat Tipo 5 porte

Maksimal aktiv sikkerhed og perfekt kontrol over nødmanøvrer eller på glatte overflader takket være det sofistikerede ESC-stabilitetskontrolsystem. Systemet omfatter skridsikringsstyring og styring af drejningsmomentmodstand (ASR/MSR), prædikativ bremseforstærkning (PBA), stabilitetskontrol (TSC), Hill Holder (HSA), rulledæmpning (ERM) og trækkraftkontrolsystem (TCS).

5-dørs Fiat Tipo – auto-ESC

Tipo er udstyret med automatisk nødbremse, som er bilens radarsystem, der registrerer potentielle kollisioner og aktiverer bremsesystemet herefter

Fuld bremsekontrol, auto 5-dørs Fiat Tipo

Adaptiv fartpilot (standard i Lounge undtaget på 1.4 95 hk) bliver styret af et frontradarsystem der registrerer afstanden til bilen foran og kan korrigere den, hvis den er for lille.

Adaptive Cruise Control auto Fiat Tipo 5 porte

Med fartbegrænser som standard er det muligt at indstille den ønskede tophastighed, hvorefter din Tipo holder sig under hastigheden hele vejen til din destination.

Speed Limiter auto Fiat Tipo 5 porte

Uanset din hastighed bruger Tipo skridsikringsstyring (ASR), bremserne og motorstyringen til at optimere trækkraften så du har kontrol over bilen, selv på glatte veje.

ASR auto Fiat Tipo 5 porte

Med Hill Holder får du hjælp ved starter på bakke. Ved at holde bremsen nede i ca. 2 sekunder, så du kan begynde at køre på en skråning uden at skulle fumle med håndbremsen.

5-dørs Fiat Tipo – Hill Holder

Takket være en omfattende brug af stål med høj styrke og strukturelle klæbemidler har Tipo et stift letvægtschassis i ét. Det samlede resultat er lavere vægt, førsteklasses køreegenskaber og imponerende styrke ved kollision.

5-dørs Fiat Tipo – Chassis

Med det uafhængige McPherson-ophæng foran og forbundne hjul med lateral dynamisk kontrol bagtil har Tipo et pålideligt, let og effektivt ophæng.
Frekvensafhængige støddæmpere fjerner belastninger mere effektivt og reducerer karrosserikrængninger ved sving.

Fiat Tipo-hatchback – McPherson-ophæng

Selv de snævreste manøvrer i Tipo 5-dørs udføres let takket være den minimale vendediameter på mindre end 11 meter.

5-dørs Fiat Tipo – Bluetooth-radio