Performance og Sikkerhed

1.4 benzin MultiAir II 140 hk

500X Urbal Look indfører anden generation af MultiAir II-teknologien, som har direkte, elektrohydraulisk styring af indsugningsventilen takket være en forbedret knastakselprofil og en speciel styringsstrategi. Dette optimerer motorens termodynamiske effektivitet for at reducere brændstofforbruget og motorens drejningsmoment ved lave omdrejningstal.

140

MAKS. YDELSE

HK (KW) VED OMDR./MIN.

140 (103) @ 5.000

230

MAKS. DREJNINGSMOMENT

NM VED OMDR./MIN.

230 @ 1.750

190

TOPFART

(km/t)

9,8

ACCELERATION

(sek.) 0-100 km/t

16,7

BRÆNDSTOFFORBRUG

(km/l) DIREKTIV 2004/3/EF

12,8 BYKØRSEL

20LANDEVEJSKØRSEL

16,7BLANDET KØRSEL

139

CO2-EMISSION

(g/km)

 

Miljønorm

Euro 6

6-trins manuel gearkasse

6-Trins

1.6 Multijet diesel 16 V 120 hk

500X Urbal er udstyret med Multijet II-teknologi: De innovative injektorer kan styre op til 8 indsprøjtninger pr. cyklus og dermed optimere forbrændingen ved hjælp af stadig mere avancerede teknologier som IRS (Injection Rate Shaping), som forbedrer forbrændingsprocessen og reducerer støj- og emissionsniveauer.

120

MAKS. YDELSE

HK (KW) VED OMDR./MIN.

120 (88) ved 3.750

320

MAKS. DREJNINGSMOMENT

NM VED OMDR./MIN.

320 (32,6) ved 1.750

186

TOPFART

(km/t)

10,5

ACCELERATION

(sek.) 0-100 km/t

24,4

BRÆNDSTOFFORBRUG

(km/l) DIREKTIV 2004/3/EF

21,3 (22,7 på Lounge) BYKØRSEL

26,3LANDEVEJSKØRSEL

24,4 (25 på Lounge)BLANDET KØRSEL

109

CO2-EMISSION

(g/km)

109 (107 på Lounge)

Miljønorm

Euro 6

6-trins manuel gearkasse

6-Trins

1.6 Multijet diesel 16 V 120 hk DCT

500X er udstyret med Multijet II-teknologi: De innovative injektorer kan styre op til 8 indsprøjtninger pr. cyklus og dermed optimere forbrændingen ved hjælp af stadig mere avancerede teknologier som IRS (Injection Rate Shaping), som forbedrer forbrændingsprocessen og reducerer støj- og emissionsniveauer.
Den innovative DCT-gearkasse med dobbelt kobling sikrer et stabilt drejningsmoment og trækkraft uden effekttab under gearskift.

120

MAKS. YDELSE

HK (KW) VED OMDR./MIN.

120 (88) ved 3.750

320

MAKS. DREJNINGSMOMENT

NM VED OMDR./MIN.

320 (32,6) ved 1.750

186

TOPFART

(km/t)

10,5

ACCELERATION

(sek.) 0-100 km/t

23,3

BRÆNDSTOFFORBRUG

(km/l) DIREKTIV 2004/3/EF

20,8 BYKØRSEL

25LANDEVEJSKØRSEL

23,3BLANDET KØRSEL

113

CO2-EMISSION

(g/km)

 

Miljønorm

Euro 6

6-trins automatisk gearkasse med dobbeltkobling

6-Trins

500X kan fås med Automatisk nødbremse der advarer føreren. Via en radar og videosensorer registrerer systemet forskellen i hastigheden mellem 500X og køretøjet foran, hvis den udgør en potentiel kollisionsfare. Hvis føreren ikke reagerer, bremser systemet automatisk for at undgå eller reducere et sammenstød.

Fiat 500X automatisk nødbremse

Med 500X er blinde vinkler ikke længere et problem. 500X kan fås med Blindvinkelsalarm, systemet der undersøger om der befinder sig køretøjer på de mest kritiske steder og advarer dig ved hjælp af en alarm og blinkende lys på førerspejlene. Det samme sker, hvis et køretøj nærmer sig fra siden, mens du bakker.

500X blindvinkelalarm

Vognbaneassistent (standard på lounge) systemet træder i funktion, hvis du begynder at bevæge dig væk fra din vognbane (uden at bruge blinklyset). Den visuelle advarsel på instrumentgruppen ledsages af, at styretøjet stivner.

 Bemærk: Vognbaneassistenten fås ikke på 1.6 e-TorQ

Fiat 500X vognbaneassistent

Designerne af 500X har lagt stor vægt på passiv sikkerhed, derfor er 500X udstyret med 6 to trins airbags: foran og i siderne.

6 airbags Fiat 500X

500X hjælper dig med at manøvre bilen ved hjælp af bakkamera og parkeringssensorerne, og Cross Path Detection-teknologien fortæller om det er sikkert at bakke ud af parkeringspladsen, selv med dårligt udsyn. (alle disse systemer er ekstraudstyr)

Fiat 500X bakkamera

Adaptive Fartpilot, der er ekstraudstyr på 500X, giver dig mulighed for at indstille bilens hastighed og holde den på hele køreturen. Takket være en radar på bilens front registrerer systemet køretøjer eller genstande på vejen, så det kan reducere hastigheden eller øge sikkerhedsafstand til bilen foran.

Fiat 500X Adaptive Cruise Control

Med sit karosseri i højstyrkestål med høj vridningsstivhed kombineret med sofistikeret ophæng på alle 4 hjul og uafhængig affjedring garanterer 500X dig enestående manøvrering og køreglæde.

500X chassisophæng

Aktiv sikkerhed når sit højeste niveau om bord på 500X . Perfekt kontrol over kritiske manøvrer eller på glatte veje takket være ESC-systemet. Systemet omfatter ASR/MSR, Hill Holder, ABS+EBD, ERM og DST.

500X ESC vejpræstationer