Få en vinterklar bil med hjulskift og bremseeftersyn for 1.999 kr.
Vil du køre trygt på vinterens kolde, glatte veje?Klæd din bil på til kulden ved at skifte til vinterhjul, og få samtidigt et omfattende bremseeftersyn, der øger sikkerheden for både dig og alle andre på vejen.
Husk dit bremseeftersyn når du får skiftet til vinterhjul
Vedligeholdelse af bremserne øger sikkerheden for dig og alle andre. Bilens bremser bør derfor renses og smøres 1-2 gange årligt, for at undgå skidt og rustdannelser. Udover sikkerhedsværdien ved vedligeholdte bremser, opnår du øget kørekomfort, øget holdbarhed på bremsedelene - og du opdager i god tid, hvis der er risiko for fejl eller slid.
Det omfattende bremseeftersyn indeholder:
• Kontrol af bremsevæskestand
• Visuel kontrol af bremser (belægning, rør og slanger)
• Funktionskontrol i bremsefelt
• Adskillelse, rensning og smøring af bremserne
Book tid til hjulskift og bremseeftersyn i dag
Dine hjul skal passe til årstiden
Vinterhjul er designet og beregnet til kørsel, når temperaturen kommer under 7 °C. Efter hjulskiftet er det vigtigt løbende at tjekke og justere dæktrykket, da et forkert dæktryk kan resultere i ujævn slitage på dækket og en forringet brændstoføkonomi. Få et tilbud på dækskifte hos os og book en tid med det samme.
3 gode grunde til at skifte til vinterhjul
Dækkene på vinterhjul er skabt i blødt gummi med mange lameller. Du er derfor sikret:
• Et bedre vejgreb i vinterføret og på kolde, fugtige veje generelt
• En væsentlig kortere bremselængde, end hvis du kørte på sommerhjul
• At risikoen for aquaplaning minimeres
OBS: I flere lande er det lovpligtigt, at køre med vinterhjul, når føret kræver det.
(Kilde: Rådet for større dæksikkerhed)
Vidste du?
• Dæk defineres som nedslidte, og derfor ulovlige, når der er mindre end 1,6 mm mønster tilbage. Af sikkerhedsmæssige årsager anbefales det dog at skifte dæk, når mønstret er 3 mm.
• For at passe bedst muligt på dækkene, er det vigtigt, at køre med det korrekte dæktryk. Luften i dækket kan ændre sig hurtigt, så sørg for at kontrollere trykket, men også sporing og afbalancering jævnligt.
• At slitage afhænger af hhv. dækvalg, kørselsmønster og bilmodel. Som hovedregel kan man dog antage at kunne køre mellem 25.000 og 35.000 km på et sæt helt nye dæk.
En bil er som regel en større investering, som du bør passe godt på.
Gå derfor ikke på kompromis, når den har brug for et værksted. Heller ikke nu, hvor det er tid til at klargøre bilen til de varme måneder.
Den beslutning vil du helt sikker ikke blive ærgerlig over ...
.